Híreink és újdonságaink

  • Itt a 40%-ban új Fiat 500L (2017.05.25)

    Az 500L az idén öt éves, így alávetették egy alaposabb frissítésnek. Megismerni olyan részletekről lehet a 2017-es 500L-t, mint az új lökhárítók, a hangsúlyosabb első légbeömlők, a némileg átrajzolt hűtőmaszk. Nyilván vannak még új mintájú felnik, és új dekorációk a belső térben. A frissítés természetesen tartalmazza a fedélzeti számítógép aktualizálását is: a 7 hüvelykes érintőképernyőn át kommunikáló Uconnect rendszer, amelyet más Fiat modellekből már ismerhetünk, már Android Auto és Apple Carplay kompatibilis. - forrás: totalcar.hu
  • Vadonatúj kisautót mutat a Fiat (2017.05.18)

    A Puntónak egyelőre nincs igazi utódja: bár egyes piacokon még ráhúztak egy modellfrissítést, mára mindenütt kezd kifutni a harmadik generáció. Brazíliában tavaly állt le a gyártás, de ott nem hagyták utód nélkül. A négyméteres kategória új Fiatját Argónak hívják, halványan a Tipóra emlékeztet. A térkínálatról egyelőre nem tudunk sokat, csupán annyi biztos, hogy a csomagtartó 300 literes, de az autó külseje alapján feltételezhető, hogy magas, levegős utasteret kínál. Nyilván elsősorban pénzügyi kérdés, hogy a friss brazil modelleket és a friss brazil motorokat megéri-e a Fiat-Chryslernek Európába hozni. A Tipo mellett biztosan elférne egy efféle kiskocsi. - forrás: totalcar.hu
  • Megérkezett az új Fiat 124 Spider (2016.09.22)

    A 124 Spider bevezetésével a Fiat ismét szorítóba lép a kabriók piacán. Nem véletlen a visszatérés: a Fiat történetében számos olyan, sikeres modellel találkozhatunk, amelyek nyitható tetővel öregbítették az olasz formatervezés hírét. Ikonikus stílus - A Fiat 124 Spider eredendően izgalmas, karakteres roadster. A Centro Stile Fiat formatervezői olyan autót alkottak, amely anélkül értelmezi újra elődjének klasszikus szépségét, hogy megtagadná annak lényegét. Az orr kialakítása merész, a motorházfedélen feszülő domborulatok a lemez alatt dolgozó motor erejére utalnak. Oldalnézetből tökéletes sportautós arányokkal találjuk magunkat szemben, amelyek a hosszában beépített orrmotor és a hátsókerékhajtás klasszikus elrendezésére utalnak. Ugyanezt az érzést közvetíti a hátra tolt utastér is. Teljesítmény és vezetési élmény - Az új Fiat 124 Spider megalkotása során alkalmazott stratégia kiemelt jelentőségű célként tekintett a vezetési élményére. Az autó lelke a 140 lóerő teljesítményű, 1,4 literes Turbo MultiAir benzinmotor. A MultiAir technológia és a turbófeltöltés egyidejű alkalmazása minden fordulatszámon elegendő forgatónyomatékot ígér, a nyomatéki csúcs 240 Nm. A motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó kapcsolódik; a hátsókerék-hajtás maximálisan engedi érvényesülni az autó sportos személyiségét. Mindezt igazán kedvező üzemben tartási költségek mellett. A választás szabadsága - Az autó kétféle felszereltségi szinten: 124 Spider és Lusso kivitelben kapható. Az alapkivitelű 124 Spider szériafelszerelésként kínálja a 4 légzsákot, a kézi vezérlésű légkondicionálót, az MP3-lejátszós audiorendszert USB és Bluetooth csatlakozással, valamint négy hangszóróval, a bőr kormánykereket, a sebességtartó automatát, a 16 colos könnyűfém keréktárcsákat, a nyomógombos motorindítást és a kulcs nélküli nyitást. A Lusso modell olyan igényes részletekkel gazdagodik, mint a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, a markáns öltésekkel varrott bőrkárpitozás az üléseken, a műszerfal alsó felületén, valamint a műszerárnyékolón; a prémium ezüst kivitelű bukókeret és szélvédőoszlop, a krómozott ikerkipufogó, a ködfényszórók, a tolatóradar, és az automata klímaberendezés.
  • Megnyitott Abarth Márkakereskedésünk (2016.06.09)

    Örömünkre szolgál bejelenteni, hogy megnyitottuk Magyarország egyetlen és kizárólagos Abarth márkakereskedését és márkaszervizét. Fedezze fel a skorpió márkát, ahol a sport szenvedélye találkozik a mérnöki nagyszerűséggel. Legyen részese a legendás Abarth sport történetének! Címünk: 2030 Érd, Kis-Duna utca 9., weboldal: www.abarthstore.hu/
  • A Tipo modellcsalád bemutatkozik (2016.04.18)

    Bemutatkozott a teljes Tipo modellcsalád: a négyajtós szedán mellé felsorakoznak az ötajtós és a kombi modellek. A Fiat úgy döntött, Genfben mutatja meg elsőként a világnak teljes terjedelmében azt a Tipo modellcsaládot, amelynek első képviselője elnyerte az Autobest nagyra becsült 2016-os „Legjobb vétele" díját. A díjnyertes négyajtós szedán mellé most felsorakozik a vadonatúj ötajtós, illetve a kombi kivitel. Miután 2015 májusában az Isztambuli Autószalonon első ízben lépett a világ nyilvánossága elé, majd novemberben a nemzetközi sajtó képviselői közelebbről is megismerkedhettek vele, a Fiat Tipo begyűjtötte a nagy presztízsű Autobest „2016. legjobb vétele" díjat, amelyet Európa meghatározó autós kiadványainak képviseletében egy 26 szakújságíróból álló zsűri ítél oda. Ez az elismerés rávilágított a modell kiemelkedő értékeire: a formaterv, a minőség, a komfort és a sokoldalúság azon kombinációjára, amely együtt kivételes ajánlatot testesít meg az autópiacon. Mindennek a középpontjában a lehető legjobb ár-érték arány áll, a Fiat funkcionális modellcsalád stratégiájának sarkalatos eleme, amelyet oly találóan foglal össze a következő szlogen: „Nem kell sok, hogy sokat kapjunk." A két új modell genfi világpremierjével teljessé válik a Tipo modellcsaládja, amellyel a Fiat immár hivatalosan is visszatér az alsó-középkategóriába. Olyan egyszerű, ugyanakkor sokoldalú ajánlatról van szó, amely pontosan a szegmens szívébe talál az ötajtós és kombi kivitelekkel. - forrás: fiatpress.hu

A FIAT története

A cég megalalpítása

A "Societa Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino" alapító okiratát 1899. július 11-én írták alá a Bricherasio palotában. Az igazgatótanács befektetői tagjai közül Giovanni Agnelli emelkedett ki a leginkább eltökéltségével, előrelátásával és képzelőerejével. 1902-ben Agnellit meg is választották a társaság ügyvezető igazgatójává.

Az első üzem megnyitása

A társaság első üzeme, amelyet 1900-ban a Corso Dantén nyitottak meg, 150 munkást alkalmazott és 24 típust bocsátott ki, köztük a 3/12 HP-t, amely még nem rendelkezett hátrameneti fokozattal. A Biscaretti által tervezett, ovális, kék alapú Fiat emblémát 1904-ben kezdték használni.

A termékskála megújítása

A Fiat néhány év leforgása alatt teljesen megújította termékskáláját, és első alkalommal gyártott akkumulátorokkal ellátott autókat. Bevezették a szabadalmaztatott kardánhajtást. A Fiatok szorgalmasan gyűjtötték a győzelmeket a versenypályákon és egymás után döntötték meg a rekordokat.

Új iparágak meghódítása

Eközben a Fiat új üzleti lehetőségeket keresve megvetette a lábát az acéliparban, a vasútgyártásban, a villamos energia iparban és a tömegközlekedésben is. Létrejött a Fiat Lubrificanti és az első olasz leányvállalat Oroszországban. A háború kitörésekor a társaság szinte teljes termelésével a hadsereg ellátását támogatta.